evde köpek beslemek günahmi

26.12.2008 17:04
avatar  saksu
#1
avatar

bitlikral tarafından gönderildi.
herseyden once boyle soru soran arkadaslarimizdan gunahin
ne oldugunu ogrenmelerini istiyorum gunah hz. kuran tarafindan kesin yasak-
lanmis seylerdir bunun haricinde peygamber efendimiz tarafindan yapilmamasi
tavsiye edilen seylerde vardir ancak bunlar gunah degildir.......

simdi evet kopek hayvanlar icinde zikir etmeyen ve nefesi helal olmayan bir
hayvandir ev icinde beslenmesi gunah degildir ancak bulundugu ortamda ibadet
kabul olmaz diyede kesin bir rivayet olmamakla beraber ibadet yapilmamasi
tavsiye olunmustur bu yuzden ibadetin riske dusmemesi icin muslumanin ibadet
ettigi ortamlarda kopek beslemesi dogru degildir ancak bu gunahta degildir



Köpeğin zikir etmeyen ve nefesi helal olmayan bir hayvan olduğunu
söylemişsiniz.

Bu sözü Kur'an'ın açık beyanlarına tümden aykırıdır.


Tüm mahlukatın Allah ile olan ilişkisi ile ayetler aşağıdadır. Köpek de dahil hiç
bir yaratılmış dışarıda bırakılmaksızın aşağıdaki ayetlere göre zikir ve tespih
eylemlerini Allah'ın üzerlerine yazdığı bir kader olarak isteseler de istemeseler de
istisnasız sürdürmektedirler.

Zikir etmemekle itham ettiğiniz köpek ile ilgili verdiğiniz hükmün isabetli
olup olmadığına karar vermek için sadece İsra 44 bile tek başına yeterlidir
diye düşünüyorum.

Ayrıca diğerinden daha ağır bir itham olan "köpeğin nefesinin haram olması"
fikrinin Kur'an'dan destek bulması maalesef mümkün değildir, hiçbir ayette böyle
bir ifade bulunmamaktadır. Dolayısıyla bu fikir de asla Kur'an'dan onay almaz,
almamaktadır.

Anlamak isteyen anlasın, hata ediyorum galiba diyen olursa hatasında ısrar
etmesin, bilmeyenler varsa bilgilensin diye aşağıya ekliyorum.


(İSRÂ suresi 44. ayet)

Yedi gök, yerküre ve bunların içindekiler O'nu tespih ederler. Hiçbir şey
yoktur ki, O'nu överek tespih etmesin; fakat siz onların tespihlerini fark
edemezsiniz. O Halîm'dir, Gafûr'dur.


(HADÎD suresi 1. ayet)
Göklerde ve yerdeki her şey Allah'ı tespih etmektedir. Azîz'dir O, Hakîm'dir.

(HAŞR suresi 1. ayet)
Göklerde ne var, yerde ne varsa Allah'ı tespih etmiştir. Azîz'dir O,
Hakîm'dir.

(HAŞR suresi 24. ayet)

Allah'tır O! Haalik, Bâri', Musavvir'dir O! En güzel isimler/Esmâül Hüsna
O'nundur. Göklerde ne var, yerde ne varsa O'nu tespih eder. Azîz'dir O,
Hakîm'dir.

(SAFF suresi 1. ayet)
Göklerde ne var, yerde ne varsa Allah'ı tespih etmiştir. Azîz'dir O,
Hakîm'dir.

(CUMUA suresi 1. ayet)
Göklerdekiler ve yerdekiler o Melik, o Kuddûs, o Azîz, o Hakîm Allah'ı
tespih ediyor.

(TEĞÂBÜN suresi 1. ayet)
Göklerdekiler ve yerdekiler Allah'ı tespih ediyor. O'nundur mülk ve yönetim;
O'nun içindir tüm övgüler. Her şeye gücü yetendir O.

Allah'ın yarattığı tüm mahlukat asgari saygı ve sevgiye kesinlikle layıktır. Yaratılanı severiz Yaradandan dolayı sözünün kapsamına "köpeğin" girmediğini söylemek yukarıdaki ayetlerin ışığında mümkün görünmemektedir.

Kimi İslam mezhepleri "günahtır" diye kanaatleri ileri sürse de bu iddiaların Allah'ın Kitap'ında yeri yoktur. Günahtır demek, dinde aşırılığa kaçmış olmak anlamına gelecektir bana göre.


Alemlerin Rabbi tüm müslümanlara hesabını verebilecekleri sözler söylemeyi
nasip etsin duasıyla, selamlar ve saygılar sunuyorum.

25-04-2005, 15:13 #23 (permalink)
LLLP

Kayıt Tarihi: 01-03-2005
Mesajlar: 183
Karizma Gücü: 48


Hediyeleri
.......
Buna cevaben lâtif bir vak'ayı beyan ediyorum: Bir vakit, "Kedilere niçin mübarek denilmiş? Halbuki insana karşı sadâkâtı yok, bir canavar görünüyorlar" dediğimin gecesinde, kedi yavrusundan birisi yastığıma gelip, ağzını kulağıma yapıştırıp: "Ya Rahim, ya Rahim" deyip taifesine karşı tahkirimi yüzüme vurdu. Mânen: "Biz her iyiliği Rahim'den biliyoruz. İt gibi esbaba perestiş etmiyoruz. Onun için bize mübarek, onlara pis denilmiş" diye, hatırıma geldi. Sabahleyin bana hizmet eden Hâfız Tevfik, Süleyman, Abdullah Çavuş, merhum Hâfız Ahmed ve merhum Mustafa Çavuş gibi daha başkaları yanıma geldiler. Vak'ayı söyledim. Abdurrahîm namını alan bir yaşındaki o kediyi okşadım. Onlar aynen benim gibi "Ya Rahîm, ya Rahîm" dediğini Abdurrahim'den işittiler. Sonra başka kedilere baktık. Onların da "mırmırları" dikkat ile dinlenilse "ya Rahîm"dir; fakat Abdurrahim gibi sarih değildirler.
.........
Sirâcü'n-Nûr - s.2301

Sebeblerden bir tanesi de budur sanırım...

25-04-2005, 22:00 #24 (permalink)
bitlikral
o simdi susuyor

Kayıt Tarihi: 08-01-2004
Mesajlar: 1,906
Karizma Gücü: 2504


Hediyeleri



Alıntı:
SHY tarafından gönderildi.
Köpeğin zikir etmeyen ve nefesi helal olmayan bir hayvan olduğunu
söylemişsiniz.

Bu sözü Kur'an'ın açık beyanlarına tümden aykırıdır.


Tüm mahlukatın Allah ile olan ilişkisi ile ayetler aşağıdadır. Köpek de dahil hiç
bir yaratılmış dışarıda bırakılmaksızın aşağıdaki ayetlere göre zikir ve tespih
eylemlerini Allah'ın üzerlerine yazdığı bir kader olarak isteseler de istemeseler de
istisnasız sürdürmektedirler.

Zikir etmemekle itham ettiğiniz köpek ile ilgili verdiğiniz hükmün isabetli
olup olmadığına karar vermek için sadece İsra 44 bile tek başına yeterlidir
diye düşünüyorum.

Ayrıca diğerinden daha ağır bir itham olan "köpeğin nefesinin haram olması"
fikrinin Kur'an'dan destek bulması maalesef mümkün değildir, hiçbir ayette böyle
bir ifade bulunmamaktadır. Dolayısıyla bu fikir de asla Kur'an'dan onay almaz,
almamaktadır.

Anlamak isteyen anlasın, hata ediyorum galiba diyen olursa hatasında ısrar
etmesin, bilmeyenler varsa bilgilensin diye aşağıya ekliyorum.


(İSRÂ suresi 44. ayet)

Yedi gök, yerküre ve bunların içindekiler O'nu tespih ederler. Hiçbir şey
yoktur ki, O'nu överek tespih etmesin; fakat siz onların tespihlerini fark
edemezsiniz. O Halîm'dir, Gafûr'dur.


(HADÎD suresi 1. ayet)
Göklerde ve yerdeki her şey Allah'ı tespih etmektedir. Azîz'dir O, Hakîm'dir.

(HAŞR suresi 1. ayet)
Göklerde ne var, yerde ne varsa Allah'ı tespih etmiştir. Azîz'dir O,
Hakîm'dir.

(HAŞR suresi 24. ayet)

Allah'tır O! Haalik, Bâri', Musavvir'dir O! En güzel isimler/Esmâül Hüsna
O'nundur. Göklerde ne var, yerde ne varsa O'nu tespih eder. Azîz'dir O,
Hakîm'dir.

(SAFF suresi 1. ayet)
Göklerde ne var, yerde ne varsa Allah'ı tespih etmiştir. Azîz'dir O,
Hakîm'dir.

(CUMUA suresi 1. ayet)
Göklerdekiler ve yerdekiler o Melik, o Kuddûs, o Azîz, o Hakîm Allah'ı
tespih ediyor.

(TEĞÂBÜN suresi 1. ayet)
Göklerdekiler ve yerdekiler Allah'ı tespih ediyor. O'nundur mülk ve yönetim;
O'nun içindir tüm övgüler. Her şeye gücü yetendir O.

Allah'ın yarattığı tüm mahlukat asgari saygı ve sevgiye kesinlikle layıktır. Yaratılanı severiz Yaradandan dolayı sözünün kapsamına "köpeğin" girmediğini söylemek yukarıdaki ayetlerin ışığında mümkün görünmemektedir.

Kimi İslam mezhepleri "günahtır" diye kanaatleri ileri sürse de bu iddiaların Allah'ın Kitap'ında yeri yoktur. Günahtır demek, dinde aşırılığa kaçmış olmak anlamına gelecektir bana göre.


Alemlerin Rabbi tüm müslümanlara hesabını verebilecekleri sözler söylemeyi
nasip etsin duasıyla, selamlar ve saygılar sunuyorum.
allaha sukur hesabini veremiyecegimiz sozleri edip etmiyecegimize karar verebilecek yastayiz shy seni son kez uyariyorum insanlarin yazdiklarina yorumsuz konu icinde yorum yap cevap ver bana pmle filan gerekce yazmana gerek yok belki bin kere ikili tartismalar yaratcak mesajlar atmayin diyorum eger yazdigimda bir yanlislik varsa ayetlerini yazmissin ben boyle dusunuyorum dersin olur biter yoksa ne konusacagimi yazacagimi ozellikle muslumanlik konusunda hadisten,sunneten habersiz birinden ogrenmiyecegim nokta.......

bu yazim herkese bundan sonra tam gun onlinenim ve bolumu sekle oturtucam buraya atilan her mesaj sahibine teker teker dert anlatmaya kalksam 22 zane filan mod olmasi gerekli lutfen bilgi verici konular acin konu icinde tartisin yok sen onu yapsam hasan olursun bunu yapsan huseyin olmazsinlari gecin konuyu tartisin insanlarin dusuncelerini degil ben ateis olurum veya baska dinden olurum bu sadece beni baglar dusuncemin hesabini vermekte beni veya yazani baglar bunlari yargilama yeri burasi degil...............

25-04-2005, 23:41 #25 (permalink)
baran_1903

Kayıt Tarihi: 11-02-2005
Mesajlar: 4,036
Karizma Gücü: 171


Hediyeleri

Alıntı:
bitlikral tarafından gönderildi.
herseyden once boyle soru soran arkadaslarimizdan gunahin ne oldugunu ogrenmelerini istiyorum gunah hz. kuran tarafindan kesin yasaklanmis seylerdir bunun haricinde peygamber efendimiz tarafindan yapilmamasi tavsiye edilen seylerde vardir ancak bunlar gunah degildir.......

simdi evet kopek hayvanlar icinde zikir etmeyen ve nefesi helal olmayan bir hayvandir ev icinde beslenmesi gunah degildir ancak bulundugu ortamda ibadet kabul olmaz diyede kesin bir rivayet olmamakla beraber ibadet yapilmamasi tavsiye olunmustur bu yuzden ibadetin riske dusmemesi icin muslumanin ibadet ettigi ortamlarda kopek beslemesi dogru degildir ancak bu gunahta degildir.........
+1

arkadaşlar konuştuğumuz tartıştığımız hangi konu olursa olsun önce biraz düşünmemiz gerekiyor. kuranda şöyle bir cümle yazması ne kadar mantıklı sizce evde köpek beslemek günahtır/değildir . yahu kuranın indiği zamana bakın, ozaman acaba köpek diye bişey varmıydı? varsada bu kadar yaygın olması mümkünmü?kuranda böyle bir konu olması mümkünmü? illa herşey hazır olacak, bi yerde yazacak bizde okuyacağız. bu kafayla hiçbişey olmaz.

sana denmişki ibadet temiz yerde olmalı vsvs. sende ona göre namaz kıldığın odaya köpeği sokmazsın, veyahut bu görüşe karşıda çıkabilirsin. ama yeterki bir görüşün olsun!!

26-04-2005, 00:21 #26 (permalink)
abdege

Kayıt Tarihi: 25-02-2005
Mesajlar: 359
Karizma Gücü: 48


Hediyeleri
Farklı bir bakış..


Esbab(sebep) ve vesaiti(vasıtaları) insan kucağına alıp yapışırsa, zillet ve hakarete sebep olur. Meselâ, kelp(köpek), bütün hayvanlar içerisinde birkaç sıfat-ı haseneyle(güzel sıfatla) muttasıftır ve o sıfatlarla iştihar etmiştir. Hattâ, sadakat ve vefâdarlığı darb-ı mesel olmuştur. Bu güzel ahlâkına binaen, insanlar arasında kendisine mübarek bir hayvan nazarıyla bakılmaya lâyık iken, maalesef, insanlar arasında mübarekiyet değil, necisü'l-ayn(pis) addedilmiştir. Tavuk, inek, kedi gibi sair hayvanlarda, insanların onlara yaptıkları ihsanlara karşı şükran hissi olmadığı halde, insanlarca aziz ve mübarek addedilmektedirler.

Bunun esbabı ise, kelpte(köpekte) hırs marazı fazla olduğundan esbab-ı zahiriyeye öyle bir derece ihtimamla yapışır ki, Mün'im-i Hakikîden bütün bütün gafletine sebep olur. Binaenaleyh, vasıtayı müessir bilerek Müessir-i Hakikîden yaptığı gaflete ceza olarak necis hükmünü almıştır ki tâhir(temiz) olsun. Çünkü hükümler, hadler, günahları affeder. Ve beynennâs tahkir darbesini, gaflete kefaret olarak yemiştir.

Öteki hayvanlar ise, vesaiti bilmiyorlar ve esbaba o kadar kıymet vermiyorlar. Meselâ, kedi seni sever, tazarru eder-senden ihsanı alıncaya kadar. İhsanı aldıktan sonra öyle bir tavır alır ki, sanki aranızda muârefe yokmuş ve kendilerinde sana karşı şükran hissi de yoktur. Ancak Mün'im-i Hakikîye şükran hisleri vardır. Çünkü, fıtratları Sânii bilir ve lisan-ı halleriyle ibadetini yaparlar-şuur olsun, olmasın. Evet, kedinin mırmırları "Yâ Rahîm, yâ Rahîm, yâ Rahîm"dir.

26-04-2005, 15:24 #27 (permalink)
tangoo

Kayıt Tarihi: 06-04-2005
Mesajlar: 199
Karizma Gücü: 47


Hediyeleri
Alıntı:
baran_1903 tarafından gönderildi.
+1

arkadaşlar konuştuğumuz tartıştığımız hangi konu olursa olsun önce biraz düşünmemiz gerekiyor. kuranda şöyle bir cümle yazması ne kadar mantıklı sizce evde köpek beslemek günahtır/değildir . yahu kuranın indiği zamana bakın, ozaman acaba köpek diye bişey varmıydı? varsada bu kadar yaygın olması mümkünmü?kuranda böyle bir konu olması mümkünmü? illa herşey hazır olacak, bi yerde yazacak bizde okuyacağız. bu kafayla hiçbişey olmaz.

sana denmişki ibadet temiz yerde olmalı vsvs. sende ona göre namaz kıldığın odaya köpeği sokmazsın, veyahut bu görüşe karşıda çıkabilirsin. ama yeterki bir görüşün olsun!!
arkadaslar bizde biliyoruzki kuran sadece indiği cağa değil tüm cağlara hitap ediyor bu konuda bi sorun olacağını sanmıyorum

ben tgrt de sabah saatlerinde (9:00) başlayan osman ün müydü neydi tesadüfen seyrederken orada bi seyirci evde köpek beslemek günahmıdır diye soru yollamış o adamda cevap olarak kuranda bilmemne ayetinde bu konuyla ilgili bi ayetin oldugunu acıkladı bende buna dayanarak cok merak ettim acaba neden günah gercektende kuranda geciyormu diye o nedenle sordum sadece

sormamın diğer bi amacıda evde köpek beslemek günah sa evde kedi beslemek günahmıdır diye merak ettim
ben evde kedi besliyorum dışardada iki tane köpek besliyorum kediyide dışarda besleme imkanı var ama bu kedi için zorbi yaşam oluyor bu nedenle evde besliyorum anlatabildimse ne mutlu bana
;N ;N ;N ;N ;N ;N ;N ;N ;N ;N ;N ;N ;N ;N ;N ;N ;N ;N ;N ;N ;N

26-04-2005, 21:09 #28 (permalink)
Mavionline

Kayıt Tarihi: 09-10-2004
Mesajlar: 77
Karizma Gücü: 0


Hediyeleri
Evde köpek beslemek sağlığımız ve temizlik için iyi değildir özelliklede küçük çocuk olan evlerde. Bazı hadislerdede bu belirtilmiştir. İslamiyetin baş prensiplerinden biride temizlikdir. Günah olmuyabilir ama iyide değildir sağlık ve dinimizin temzilik anlayışına göre.. Özellikle namaz kılınan evlerde beslenmesi hiç iyi değildir.

Ama çoğu kişi evinde köpek beslemektedir. Dinimizce açıkça haram olarak belirtilmiş hükümlere aldırış etmiyor çoğumuz bu gibi temizlik prensiplerine vs. kim dikkat edicek. Tabiki dikkat eden kişilerde var mesela benim yengem namaz kılıyor o yüzden teyzemlerin evinde köpek olduğu için onlara gidince koltuğa bir örtü serip oturuyor ve ayağından terliğini çıkarmıyor tabiki temizlik açısından bu. Değince abdest kaçar vss tarzından değil.

26-04-2005, 22:08 #29 (permalink)
siyahgandalf
Ziyaretçi

Mesajlar: n/a

Hediyeleri
basit bir mantık yürütme ile olaya cevp vermeye çalışacağım
'caiz değildir' görüşüm bu sebebine gelince de köpek beslemenin asıl amacı onun koruyucu,bekçi bir yaratık olmasıdır ama insan bunu süs için beslerse boşu boşuna vakit ve para kaybetmiş olur bu yüzden de beslenmemelidir

28-04-2005, 20:06 #30 (permalink)
fincan

Kayıt Tarihi: 24-02-2005
Mesajlar: 60
Karizma Gücü: 0


Hediyeleri
Köpek de domuz da necisdir.
Kelb (köpek) Malîki mezhebinde tahirdir (temizdir). Hanefîde ise domuz gibi necistir.

(Resim, köpek ve cünüp kimse bulunan eve rahmet melekleri girmez.) [Zevâcir]

Peygamber Efendimiz, köpeğin necis olduğunu Hadis-i Şerîflerinde bildirmiş, Mirac'dan dönüşte gördüklerini anlatırken yine köpeğin ismini bir başka necis hayvan olan domuz (hınzır)'la birlikte zikretmiştir.

Bir kısım kadınlara rastladık.Yüzleri siyah, gözleri gök.Ateşten elbise giydirmişler.Melekler onlara ateşten gürzlerle vururlar.Onlar köpek ve hınzırlar gibi bağrışırlar. “Bunlar kimlerdir?” dedim.Cibrîl; “Bunlar zinâ edenler ve kocalarını inciten kadınlardır” dedi.

***** ve çalgı aleti, tv, canlı resmi, haç resmi, köpek, cünüp, içki ve sarhoş bulunan yere rahmet melekleri girmez. Böyle yerlerde namaz kılmak mekruh olur ve edilen duâ da kabul olmaz. Mekruh olarak kılınan namaz sahih olur. Yani o kimse, namaz borcundan kurtulursa da, namaz kılmakla hâsıl olacak büyük sevaba kavuşamaz. Melek girmeyen eve şeytan girer. Hadis-i şerifte, (Cers [çıngırak] bulunan odaya rahmet melekleri girmez. Cers, şeytanın mizmarıdır.) buyuruldu. (Mizmar, her türlü çalgı aletidir.)

(Kim av köpeğinden, hayvanları veya araziyi koruyan köpekten başka bir köpek beslerse, her gün ecrinden iki kırat eksilir.) [Buhârî, Müslim]

Buhârî'nin lafzı şöyledir: Kim bir köpek beslerse, her gün amelinden bir kırat noksanlaşır. Çoban köpeği, tarla ve av köpeği müstesnâdır.

Ayrıuca, Grip hastalığını yapan virüsün evcil hayvanlarda, bilhassa domuzda bulunduğu ve bunlarda ürediği Amerika’da tesbit edilmiş olup, Eczacılık Bülteni 1974 senesi altıncı sayısında yazılıdır. Bunun için evlerde köpek bulundurmamalı, domuzdan çok sakınmalıdır. Aynı zamanda etinde trişin ve tenya (şerit) gibi bâzı parazitlerin de bulunduğu ve buradan insanlara geçtiği eskiden beri bilinmektedir.

Abdülhakim Hüseynî Hazretleri buyuruyor ki,

İnsan hep iyilerle bulunmalı, iyilerle arkadaşlık yapmalıdır. İyilerle bulunmanın menfaati ebediyete kadar devâm eder. İşte Eshâb-ı Kehf'in köpeği, köpek olması münâsebetiyle haram ve necisdir. Islâkken dokunduğu yerin temizlenmesi için yedi defâ yıkamak gerekir (Şâfiî mezhebine göre). Fakat iyilerle kaldığı için, Allahü teâlâ onu berâber kaldığı iyilerin hürmetine cennetlik yaptı. Haram ve necis olduğu hâlde cennetlik oldu ve Cennet'te iyilerle berâber bulunacaktır. Halbuki Nûh aleyhisselâmın oğlu Ülü'l-azm bir peygamberin oğlu olduğu hâlde, kâfirlerle arkadaşlık yapıp onlarla berâber bulunduğu için îmânını kaybetti. Allahü teâlâ onu kâfirler topluluğundan yazdı. Peygamber oğlu olduğu hâlde kâfirlerle arkadaşlık yapmasından dolayı son nefeste küfür üzerine îmânsız gitti. Öte yandan necis olan bir köpek ise cennetlik oldu. Çünkü iyilerle berâberdi, onlardan ayrılmadı. Peygamber efendimiz sallallahü aleyhi ve sellem buyurdu ki: "İnsan her kimi seviyorsa kıyâmette de onunla berâber haşrolacak, kiminle arkadaşsa haşirde de onunla arkadaş olacaktir
"



 Antworten

 Beitrag melden
Bereits Mitglied?
Jetzt anmelden!
Mitglied werden?
Jetzt registrieren!